INSPIRATIE

Inspireren betekent letterlijk inblazen. Het is een kwestie van uitnodigen en met volle teugen tot je nemen. Wanneer je je openstelt voor alles wat jou aanraakt, vind je overal om je heen verhalen, antwoorden en oplossingen. Dan komt de inspiratie je als vanzelf tegemoet.

– NP –

Op stand

OP STAND

Mijn eerste gedachten was: “Ohh, wat een chic muizenhuis! Helemaal passend in de oude binnenstad van Gent.” Mijn oog voor detail viel op dit detail waar men vroeger oog voor had, en tijd, en geld. Hemelwater krijgt hier de afvoer die het verdient.
Inspiratie:
Besteed aandacht aan details, het wordt opgemerkt.


Uithangfiets

UITHANGFIETS

In een steegje, op een industrieterrein, had je de fietsenmaker niet gevonden, als de fietsenmaker, van een fiets die hij niet meer kon maken, boven de ingang van de fietsenmakerij geen ‘uithangbordje’ had opgehangen. Gevonden!
Inspiratie:
Maak jezelf zichtbaar door uit te steken op onzichtbare locaties.


Dubbel dubbel

DUBBEL DUBBEL

De dubbele grille deed me deze foto maken, bij een nadere blik op de foto, zag ik nog meer dubbelingen; de auto bovenop dubbelt de auto onderop; de naam Gogo herbergt een verdubbeling en de verlichting, reeds dubbel, is nogmaals verdubbeld. Dat laatste vergt enig laswerk, maar dan zie je het ook dubbel goed.
Inspiratie:
Verdubbel je impact door te verdubbelen.


Rollepel

ROLLEPEL

In deze winkel voor huis, tuin en keuken vond ik deze inspiratiebron. Artikelen uit de winkel zijn gebruikt om rollen lint op te hangen. Praktisch, hoewel ze daar niet echt voor bedoeld zijn, en toepasselijk tussen alle woonaccessoires. Ssst, maar ik zou alles laten inpakken, ook al koop je het voor jezelf.
Inspiratie:
Etaleer je product op een andere manier dan gebruikelijk.


Goed benut

GOED BENUT

In het museum verwacht je kunst. In de garderobe van het museum niet, nietwaar? Niet waar! In het Centraal Museum in Utrecht kun je op de benedenverdieping, tijdens het opbergen van je tas en weghangen van je jas, jezelf vergapen aan hedendaagse sieraden in niet edele materialen. Ik was aangenaam verrast, door de collectie én door de locatie.
Inspiratie:
Gebruik ongebruikelijke plaatsen voor het etaleren van je product.


Keuzestress

KEUZESTRESS

Het stillen van trek, of andere honger doe ik het liefst met chocola. Toch is een appel in veel gevallen een verstandigere keuze, hoewel ik daar niet altijd zin in heb, letterlijk, maar ook figuurlijk gezien. Fijn dat er organisaties zijn die zich specialiseren in het maken van de juiste keuze en kunnen helpen.
Inspiratie:
Van stressreductie naar ontzorgde klant, dat noem ik nog eens klantenbinding.


Panstok

PANSTOK

In dit Engelse restaurant hang je je jas op aan een steelpan. Aan iedereen is gedacht; volwassen jassen hangen hoog en kleine jasjes mogen laag. Opvallend in signaal rood, maar misschien toch niet helemaal onmiskenbaar als kapstok. Vandaar vermoedelijk de toevoeging ‘Coats’ boven de potten en pannen.
Inspiratie:
Val op door uitgesproken kleurgebruik en dito vorm.


Ahh makkie!

AHH MAKKIE!

Nou, makkie? Iedereen die een moestuin heeft gehad, weet met mij dat het beslist niet makkelijk is. Spitten, zaaien, stekken uitzetten, schoffelen, wieden, watergeven… En na de oogst eet de hele familie heel lang van hetzelfde. Deze sticker maakte mij dus bijzonder nieuwsgierig. Op het web vond ik hun geheim. Nu wil ik ook moestuinieren!
Inspiratie:
Maak het aantrekkelijk door gemak toe te voegen.


Nieuwsgierig?

NIEUWSGIERIG?

Wie kan de verleiding nu niet weerstaan om hier even naar binnen te gluren? Met onze drang tot weten en hang naar afwisseling kijken we graag achter schermen. Afplakken met kranten had ook gekund, maar zo trekt de winkel al publiek nog voor dat deze open gaat.
Inspiratie:
Maak het onweerstaanbaar door een kijkje achter de schermen te geven.


Boekenkrukje

BOEKENKRUKJE

Nu is het niet de bedoeling dat je de boeken eerst gaat zitten lezen voordat je ze koopt, maar even zitten bij het maken van je keuze kan geen kwaad. En als dat dan kan op een krukje gemaakt van boeken, zal het je aankoop zeker inspireren. Het laat in ieder geval zien waar de winkelier voor staat (of zit).
Inspiratie:
Geef je product ook een functie in het interieur en maak het daarmee tot één geheel.


Convoi exceptionnel

CONVOI EXCEPTIONNEL

Wanneer je vluchtig aan deze wagen voorbijrijdt heeft de gele plaat de juiste attentiewaarde: Let op, ik voer bijzondere manoeuvres uit in de buurt van wegwerkzaamheden. Twee keer kijken leverde deze foto op. En het klopt, omdat dit ‘convoi exceptionnel’ ook wel eens links of achteruit rijdt, daar waar je het niet verwacht, werkt het inderdaad verkeerd t.o.v. het reguliere verkeer. Gevat!
Inspiratie:
Speel met de grammatica en vorm een exceptie op anderen.


Twee vliegen

TWEE VLIEGEN

In deze supermarkt mogen de kleintjes hun wagentje stekkeren. Kunnen ze een spelletje spelen tijdens die vervelende rit langs groente, fruit en zuivel. Terwijl de ouders ‘mindful’ het lijstje met benodigdheden afwerken, worden de kinderen (on)bewust milieubewust gemaakt. Zo onstaat er ‘peace’ tussen de spruitjes en de melk én heb je spelenderwijs iets geleerd.
Inspiratie:
Maak van de nood een deugd door e-learning aan je product toe te voegen.


Boeien

BOEIEN

Met enige regelmaat passeer ik dit verweerde bordje in de landelijke omgeving van Dussen. De oudheid deed mij de foto maken, pas daarna verwonderde ik mij over de km vermelding erop. Die wijkt af van het standaard rijtje met afgeronde snelheden van 5, 10, 15 en 30 km. Het roept bij mij ineens meer vragen op, dan dat het mij gebiedt om zachtjes te rijden.
Inspiratie:
Door af te wijken van standaard blijft je product de koper boeien.


Van het land

VAN HET LAND

Nooit geweten dat brood van het land komt… Dit bord trok mijn aandacht, omdat het een eindproduct presenteert op een plek waar de grondstof groeit. Zo is meteen duidelijk wat er groeit, waarvoor het gebruikt wordt en wie het verkoopt (in dit geval een lokale bakker).
Inspiratie:
Geef op ludieke wijze openheid van zaken in de oorsprong van je product.


Oud en nieuw

OUD EN NIEUW

Men moet geen oude schoenen weggooien voordat men nieuwe heeft. Deze schoenenwinkel neemt het spreekwoord wel heel letterlijk, door een container voor gebruikte schoenen naast de deur neer te zetten. Handig, voor de koper, kan die meteen genieten van zijn aankoop én blijft de winkelier niet met de oude zitten.
Inspiratie:
Haal spreekwoorden uit hun context om koopgedrag te stimuleren.


Afleidingsmanoeuvre

AFLEIDINGSMANOEUVRE

Bij het zien van deze deurbel kreeg ik sterk de neiging om juist op het rechterknopje te drukken. Gewoon om te zien of misschien een oude accountant zou open doen.
Inspiratie:
Maak nieuwsgierig door de aandacht af te leiden.


Als een blok

ALS EEN BLOK

De Coffee Fellows nemen het niet zo nauw met Valentijn. Zij hebben liever dat je ’tot over je oren’ valt voor deze heerlijke cappuccino. Je moet wel een verdraaid lekker bakkie kunnen zetten jongens, wil je het winnen van de liefde.
Inspiratie:
Zet een tegenbeweging in.


Nieuwerwets

NIEUWERWETS

Restaurant Buds in Uddel is geheel in oud Hollandse stijl ingericht. Net zoals de menukaart met grootmoeders kost. Zelfs de verlichting is authentiek, hoewel die vroeger wel ergens anders voor gebruikt werd.
Inspiratie:
Geef authentieke onderdelen een hedendaags karakter.


Skatebank

SKATEBANK

Mocht je in gedachten aan deze winkel voorbijlopen, dit bankje zal je ongetwijfeld opvallen. De skateboard winkel heeft op deze manier zijn verkoopartikelen in display gezet. Kun je op je gemak even in de etalage kijken. Mijn blik werd er in ieder geval door naar binnen getrokken.
Inspiratie:
Geef je product een andere functie, breng binnen naar buiten en zorg dat je gezien wordt.


Dubbelop

DUBBELOP

In neon letters VOORDEUR bij de voordeur plaatsen, is dat niet een beetje overbodig? De neon pijl maakt ons al duidelijk dat we hier naar toe moeten. En als je goed kijkt zie je links van de trap ook nog een bord met INGANG erop. Driedubbele verwijzing naar de entree. Wat denk jij, zijn ze open?
Inspiratie:
De kracht zit ‘m in de herhaling.


Koffiemobiel

KOFFIEMOBIEL

Dagje naar de markt, leuk! Je ziet er altijd weer iets nieuws. In Nijmegen bijvoorbeeld, daar kwam ik deze mobiele koffiebar tegen. Razendsnel heeft deze horeca ondernemer haar klanten bediend. En doet ze zijdelings de naam marktkooplui eer aan. Nee, zo kan iedereen zich focussen op zijn core-business: verkopen. Geniaal!
Inspiratie:
Maak je product mobiel en breng het naar je klanten toe.


Vlechtwerk

VLECHTWERK

Dit moderne hekwerk omringt de botanische tuin in een pittoresk Frans dorpje langs de Somme. Temidden van het middeleeuws erfgoed vond ik deze moderne toets opvallend. Kunst is hier letterlijk vervlochten met cultuur.
Inspiratie:
Oud en nieuw gaan hand in hand.


Zebrapaard

ZEBRAPAARD

Mij fop je er niet mee. Of is dat ook niet de bedoeling? Deze paardendeken met zebrastrepen beschermt tegen insecten en zonlicht. Toch best verrassend zo’n Afrikaanse beauty in een Hollandse wei.
Inspiratie:
Geef je product een buitenlands accent en waan je in verre oorden.


IJskoffie

IJSKOFFIE

Maar dan anders. In een ijssalon op de markt in Geertruidenberg krijg je een mini ijsje i.p.v. het gebruikelijke koekje bij de koffie. Speciaal voor mensen zoals ik, die niet goed kunnen kiezen bij een teveel aan keus; ijs, koffie, koffie-ijs, ijskoffie… Op deze manier bieden ze het beste van twee werelden.
Inspiratie:
Maak van het alledaagse weer iets bijzonders.


Wandschemerlamp

WANDSCHEMERLAMP

In deze brasserie zijn schemerlampjes opgenomen in het stucwerk van de wand. Zo blijven ze doen wat ze moeten doen, schemerachtige hoekjes verlichten, alleen dan in de gedaante van wandverlichting.
Inspiratie:
Geef je product een andere identiteit, met behoud van dezelfde functie.


Big Boys Lego

BIG BOYS LEGO

Deze bouwplaats is afgezet met levensgrote blokken van beton. Handig, zo worden kwetsbare bermen en perken beschermd en weet iedereen dat hier gebouwd wordt. Maar bij het zien van die blokken, moet ik toch ook denken aan de lego, waar mijn broer vroeger mee speelde. Lego voor ‘big boys’.
Inspiratie:
Voeg een spelelement toe aan je product en maak het leuk om te gebruiken.


Wringen

WRINGEN

Oud pand met dito gevel en daklijst. Computerservice Mensink heeft er een bijpassend naambord aan gehangen. Toch is er iets dat wringt. De inhoud strookt niet met de uitstraling. Dat maakt dat ik de foto nam en Mensink een onvergetelijke indruk achterliet.
Inspiratie:
Laat je boodschap wringen en zorg dat niemand het vergeet.


Reboot

REBOOT

Opnieuw opstarten doe ik door naar buiten te gaan, van de natuur te genieten en een frisse neus te halen. Een ieder laadt zich op zijn eigen manier op, maar is het niet heerlijk als dat kan op een paar schoenen met een goede pasvorm. Deze winkel weet mindfulness in zijn naam én zijn product te verweven.
Inspiratie:
Koppel je product aan een totale levenswijze.


Hoge nood

HOGE NOOD

Als de nood hoog is struint ons oog de omgeving af naar het gebruikelijke bordje met het mannetje en vrouwtje of de alom bekende letters WC met de pijl of het trapje. Op deze beurs is het onmogelijk aan het toilet voorbij te gaan. Niet alleen zijn de bordjes super groot, ze zijn ook een komische variant op de veelvoorkomende iconen. Zo wordt iets ordinairs bijna iets sjieks.
Inspiratie:
Voeg humor toe en maak van gewoon iets uitzonderlijks.


Steek je nek uit

STEEK JE NEK UIT

Bij Schakelring Eikendonk staat een giraffe op het dak. Bij navraag kwam naar voren dat het echt anders kan in de zorg en dat er bij Schakelring nagenoeg alles aan gedaan wordt om dat waar te maken. De giraffe is het landdier met het grootste hart (symbool voor liefde en mededogen), heeft een verziende blik en een sociaal karakter.
Inspiratie:
Steek je nek uit en bied jouw doelgroep werkelijk waar zij om vraagt.


ANWB

ANWB

De Wegenwacht biedt hulp bij pech onderweg, met de auto en nu ook met de fiets. Vanzelfsprekend, want je bent ook wel eens met de fiets onderweg. 24 uur per dag, 7 dagen in de week. En is de pech niet op te lossen, wordt je thuisgebracht of bij de fietsenmaker afgezet.
Inspiratie:
Breid je diensten uit en verleen service zoals men dat van jou gewend is.


DIY

DIY

Gezien op Dutch Design Week de doe-het-zelf-tosti van Lui Brood. Zij doen hun naam eer aan, lui brood is een recept voor brood bakken zonder te kneden. Het maken van een tosti wordt hier uitbesteed aan de klant. Zo houdt de koffieboot, waar betaald kan worden, voldoende tijd over om zich te focussen op zijn core business: het schenken van zwart goud.
Inspiratie:
Laat de klant zelf zijn unieke product samenstellen en betrek hem bij het maakproces.


Leeslint

LEESLINT

Een leeslint wordt veelal gebruikt in boeken met een hardcover, om te onthouden waar je bent gebleven. In dit zakelijk magazine wordt het toegepast om te kunnen zien waar je moet zijn. Dit leeslint (met logo) ligt op de bladzijde met een advertentie, gevolgd door een artikel van de NS.
Inspiratie:
Business meets leisure. Pas een hulpmiddel uit de wereld van de ontspanning toe in de zakenwereld.


Dubbelportret

DUBBELPORTRET

Portretfoto’s in de etalage van Foto – Studio De Bont in Waalwijk. Zonder bijgaande foto zou je misschien denken, wat is daar zo bijzonder aan? In het voorbijgaan moest ik twee keer kijken. Toen zag ik dat de portretten van een jongen en een meisje waren, zodanig uitgesneden dat zij samen één gezicht vormen. Het beeld fascineerde mij en ik bleef kijken.
Inspiratie:
Maak het bijzonder door van twee één te maken.


Picknicktafel

PICKNICKTAFEL

Deze grote picknicktafel trok mijn aandacht. Niet alleen het formaat verraste mij, ik vond het ook inspirerend om te zien hoe ‘grote mensen’ het gewoon gebruikten als echte tafel. Zij kwamen maar amper met hun hoofd boven het blad uit, benen bungelend als waren zij zelf kleine kinderen. Bij de caravan kon geknutseld worden en de kinderen gebruikten de grote tafel als klimrek.
Inspiratie:
Maak gebruiksartikelen zo groot dat zij uitnodigen om te spelen en beleef de wereld weer als een kind.


Hier is het!

HIER IS HET!

Op de jaarlijkse rommelmarkt in het Waalwijkse Bork, wordt in veel kramen hetzelfde aangeboden. Het is ook vaak druk bezocht, zodat je niet meer ziet wat er wordt verkocht. Hoe val je dan nog op in de massa? Een groot spandoek op de grond geeft aan dat het hier te doen is. Wie wordt daar niet nieuwsgierig van.
Inspiratie:
Geef richting aan en maak je product zichtbaar.


Het gemak

HET GEMAK

Vaak bevindt zich het toilet onopvallend achterin een restaurant. Het is dus weleens zoeken naar de icoon van het poppetje met rokje. In het paneel van deze wc-deur in Heusden zijn een borstrok en korset uit 1930 aangebracht. De andere deur draagt een lange herenonderbroek. Het hele etablissement is overigens in grootmoeders stijl ingericht. Bijzondere manier om aan te geven dat het hier om het gemak gaat.
Inspiratie:
Ga voor opvallend, in de stijl van de totale inrichting.


Biep op de stoep

BIEP OP DE STOEP

Her en der staan boekenkasten in de stad, buiten. De boeken dragen een folder: ik ben van jou, voor mij komt iets nieuws. En een sticker: ‘ik pas in jouw tas’ en ‘neem mij mee’. De folder zegt dat de bibliotheek is vernieuwd; actuelere collectie en meer populaire titels, verruimde openingstijden en een nieuwe inrichting. Ja, zo zie je, weggooien blijft toch zonde.
Inspiratie:
Bied restanten gratis aan en enthousiasmeer mensen daarmee voor je nieuwe product. Breng je product naar de klant.


Paper app

PAPER APP

Flow, hét magazine voor ‘paper lovers’, komt met een speciale editie voor op de iPad. De eerste digitale special gaat over… papier. Knap bedacht digitaal papier. Als paper lover wil ik dat natuurlijk graag meemaken. Hoe zou dat voelen en ruiken dat digitale papier? Wat zou je er allemaal mee kunnen doen?
Inspiratie:
Giet je product in een tegengestelde vorm en wek daarmee nieuwsgierigheid.


Kom binnen

KOM BINNEN

Tijdens de opening van een expositie van Cor Kraat dient deze tram letterlijk en figuurlijk als binnenkomer. De wagon doorboort de gevel en binnen wordt je kaartje geknipt. Het tafereel past geheel in het oeuvre van Kraat, dat gezichtsbepalend is geweest voor het straatbeeld van Rotterdam.
Inspiratie:
Voer je thema door tot in het laatste detail. Maak van je entree een heuse binnenkomer.


Kasseien met nerf

KASSEIEN MET NERF

De nostalgie van authentieke sfeerelementen laat ons verlangen naar vroegere tijden. Bij renovaties worden vaak creatieve oplossingen gevonden om deze nostalgie met hedendaagse betaalbare materialen op te wekken. In een overkapte doorgang vond ik deze ‘kasseien’ van hout. Houten vloeren zijn niet nieuw, maar door het hout met de kopse kant naar boven te leggen, krijgt het de uitstraling van een straatje van vroeger.
Inspiratie:
Voeg nostalgie toe met hedendaagse betaalbare materialen.


Oh oh Tirol

OH OH TIROL

De Tiroler Tageszeitung zal door de cast van Oh oh Tirol misschien niet gelezen worden, ook al wordt deze gratis aangeboden op straat. Het is het bord erboven dat je verleidt om de krant mee te nemen. De nieuwe campagne van deze krant laat jou op verrassende wijze de adelaar in jezelf ontdekken. Wie wil dat nou niet?
Inspiratie:
Bied verrassende voordelen die tegemoet komen aan de imago-verbetering van je klant.


Met liefde bereid

MET LIEFDE BEREID

De voorbereiding van het avondeten is inspirerender dan ooit, wanneer de aardappelen hun liefde aan je verklaren. Zo’n aardappel laat je zeggen: ‘alsjeblieft schat, met liefde bereid’. Kwam er maar meer in deze verschijningsvorm, dan zag de wereld er een stuk rooskleuriger uit. Het is dat Valentijsdag net voorbij is, anders had je hier de garantie op een gouden bruiloft.
Inspiratie:
Stop liefde in je product. Verkoop een gevoel.


Snert weer

SNERT WEER

Bij het zien van dit bord vraag je je af of het woord snertweer afgeleid is van de winterse erwtensoep. Na wat onderzoek zul je concluderen dat dat helaas niet het geval is. Het is echter wel een goed gevonden woordspeling. Erwtensoep hoort nu eenmaal bij beklaaglijk weer. En met worst en spek erbij, krijg je gelijk trek. Maar niet in dat weer natuurlijk.
Inspiratie:
Maak een woordspeling met aan je product gerelateerde situaties. Geef een positieve draai aan vervelende situaties.


Spoorzoeken

SPOORZOEKEN

Voetafdrukken op de straat die je naar de afvalbak leiden. Als je eenmaal bekend bent met dit concept, hoef je nooit meer te zoeken, naar een plek waar je je afval kwijt kunt. In een drukke winkelstraat is dat nog wel eens het geval. Het is ook een vriendelijke en speelse manier om je te wijzen op je verantwoordelijkheid om de straat schoon te houden.
Inspiratie:
Zet een spoor uit naar je product en je klant hoeft nooit meer te zoeken. Wijs vriendelijk en speels op maatschappelijke verantwoordelijkheid.


Home sweet home

HOME SWEET HOME

‘Home’ is de naam van een woningcorporatie in Kopenhagen. In de letter O zit een sleutelgat. Het voegt iets toe aan het woord home. Het sleutelgat geeft toegang tot het huis. Maar het is ook ‘t meest essentiële item om van een huis een veilig thuis te maken.
Inspiratie:
Voeg waarde toe aan je product door essentiële items erin te benadrukken.


Bakkie?

BAKKIE?

Het zijn de details die een geheel maken. Onmiskenbaar herkenbaar voor deze koffieshop zijn de kop en schotels die gebruikt zijn als spots boven de counter.
Inspiratie:
Geef je product ook een functie in het interieur en maak het daarmee tot één geheel.


Kijk voor je!

KIJK VOOR JE!

Het is niet de bedoeling hier reclame te maken, maar deze winkel doet dat wel. Met een bewegende projectie op de straat. Wanneer je door een winkelstraat loopt kijk je niet alleen in de etalages die de aandacht trekken, je kijkt ook voor je om niet te struikelen over alle andere mensen die in de etalages lopen te kijken.
Inspiratie:
Trek aandacht voor je product op een ongebruikelijke, maar veel geziene locatie.


Windowshoppen

WINDOWSHOPPEN

‘Speciaal voor de feestdagen’, staat er op de vitrine van de versafdeling in de supermarkt. Onze blik wordt gericht op de artikelen in het omkaderde schap. En het werkt, de ingelijste producten zijn het eerst verdwenen.
Inspiratie:
Lijst je product in en maak het daarmee speciaal.


Uiteten of binnen

UITETEN OF BINNEN

Tijdens de feestdagen heeft de slager zijn winkel gedecoreerd met een smaakvol gedekte tafel. Buiten vind je dezelfde opstelling, nagenoeg in spiegelbeeld. Alsof het eten ieder moment kan worden opgediend. Het is uitnodigend om te gaan zitten en de kaart te vragen.
Inspiratie:
Haal de klant naar binnen door het interieur naar buiten te brengen. Nodig uit om te komen ervaren hoe je product smaakt.


Ondersteboven

ONDERSTEBOVEN

In de wachtkamer van de tandarts hangen de planten in de leeshoek ondersteboven aan het plafond. Meteen rijst de vraag: hoe geven ze die planten water? En waarom hangen ze aan het plafond? Is er niet voldoende plek op de leestafel? Probeert de tandarts onze gedachten op iets anders te brengen, dan de wortelkanaalbehandeling die ons te wachten staat?
Inspiratie:
Verplaats de aandacht door alledaagse dingen in een andere dimensie te presenteren.


Spoelt u maar

SPOELT U MAAR

Dit is niet het bekertje water, waarmee je na de behandeling je mond spoelt. Het is een krukje aan de tafel in de behandelkamer van de tandarts. Je verwacht eerder een rustgevende assistente, die je wat afleidt van hetgeen te gebeuren staat. Hier vind je afleiding in het interieur.
Inspiratie:
Geef gebruiksartikelen in het interieur de vorm van je product.


Herfst

HERFST

Heerlijk met je voeten door de bladeren stappen, er gaat niets boven de kleuren en geuren van de herfst. Haal dit naar binnen en je waant je in het bos. Met dezelfde goedgemutstheid wandel je de winkel door en leef je jezelf uit. Zit er plots veel meer in je karretje dan dat er op je boodschappenlijstje staat. Jammer dat de bladeren niet echt zijn.
Inspiratie:
Voeg de sfeer van het seizoen toe. Breng buiten naar binnen.

TERUG NAAR GRAFISCHE VORMGEVING